Tilaus- ja toimitusehdot

Ergo-Forum Oy:n (Ergonomia.fi) verkkokaupan sopimusehdot

 

Voimassa 04.12.2018 alkaen

 

  1. Yleiset ehdot

Ergonomia.fi on Ergo-Forum Oy:n (y-tunnus 1521901-3), Arkadiankatu 19, 00100 helsinki, markkinapaikka. Näitä sopimusehtoja noudatetaan Ergo-Forum Oy:n (myöhemmin ergonomia.fi) ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa. ergonomia.fi myy tuotteitaan täysi-ikäisille yksityishenkilöille ja yrityksille Manner-Suomessa sijaitseviin toimitusosoitteisiin.

Ergonomia.fi ei vastaa vahingosta, joka aiheutuu ylivoimaisesta esteestä. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, joka on ergonomia.fi:n vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella. Ergonomia.fi on velvollinen ilmoittamaan asiakkaalle ylivoimaisesta esteestä viivytyksettä.

  1. Henkilötiedot ja niiden käsittely

Tuotteita voi tilata ilman rekisteröitymistä. Hyväksymällä toimitusehdot tilauksen yhteydessä asiakas kuitenkin antaa suostumuksensa, että ergonomia.fi rekisteröi henkilötiedot tuotteiden toimitusta varten asiakasrekisteriinsä. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viivytyksettä ergonomia.fi:lle. Asiakas on velvollinen korvaamaan haitan, joka on aiheutunut tietojen virheellisyydestä.

  1. Hinnasto

Hinnat sisältävät kulloinkin voimassa olevan arvonlisäveron, mutta eivät kuljetusta ellei toisin ole mainittu. Jos hinnastossa on selviä hintavirheitä, ei tuotetta myydä selvästi alempaan hintaan, jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtäneen virheen olemassaolo.

Hinnat tarkastetaan aina käsittelyhetkellä ja alemmat hinnat korjataan asiakkaan avoimeen tilaukseen. Mikäli hinnat nousevat ennen lähetystä, toimitamme ne alkuperäisin hinnoin.

Kuljetusmaksu vaihtelee tuotteittain. Asiakas näkee toimitusmaksunsuuruuden lisättyään tuotteen ostoskoriin.

Toimitusaika-arvio toiminta-alueella Manner-Suomessa on yleisimmin 2-5 arkipäivää. Tarkemmat ajat ilmoitetaan tuotevaihtoehtojen yhteydessä. Ergonomia.fi ei ole vastuussa vaikutuspiirinsä ulkopuolelta tulevien ennalta arvaamattomien muutosten aiheuttamista viivästyksistä.

  1. Tilaus

Kauppasopimus tulee voimaan ja tilaus on sitova, kun asiakas on maksanut tuotteet kokonaisuudessaan ja ergonomia.fi on lähettänyt tilausvahvistuksen asiakkaan antamaan sähköpostiosoitteeseen.

Kaikki tilaukset vahvistetaan sähköpostilla, jossa ilmoitetaan tilauksen numero, hinta toimituskulut ja tilatut tuotteet.

Tilaaminen edellyttää voimassa olevien toimitusehtojen hyväksymistä.

 

  1. Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä. Verkkokaupassa voidaan maksaa seuraavilla maksutavoilla: Nordea, Osuuspankki, Danske Bank, Ålandsbanken, Handelsbanken, S-Pankki, Aktia, Säästöpankki, POP Pankki, Oma Säästöpankki, Visa, MasterCard, American Express, Diners Club, JCB, Collector lasku- ja osamaksutavat, Jousto lasku- ja osamaksutavat, Paytrail-tili. Maksaminen tapahtuu Paytrail Oyj:n sivuston kautta.

Maksupalveluntarjoaja

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj [lisää linkki www.paytrail.com] (Y. 2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7

Innova 2

Lutakonaukio 7

40100 Jyväskylä

Puhelin: 0207 181830

www.paytrail.com

 

  1. Toimitus

Asiakas voi tilausta tehdessään valita toimitustavaksi joko kotiinkuljetuksen tai noudon Ergo-Forum Oy:n toimipisteestä Arkadiankatu 19:ssa Helsinki tai Kalevan puistotie 16:ssa Tampere. Kotiinkuljetus tapahtuu Postnordin kuljetuksella. Postnord on yhteydessä asiakkaaseen puhelimitse ilmoittaakseen tarkemmasta toimitusajankohdasta. Toimitusautolle pitää olla esteetön pääsy lähelle rakennusta, jotta tuote voidaan toimittaa perille asti. Suurien kalusteiden kohdalla asiakkaan tulee varautua auttamaan sisään kantamisessa. Kotiinkuljetuspalveluun ei kuulu paketista purkua tai muuta kalusteiden asennusta/kasaamista.

Verkkokaupassa olevien tuotteiden toimitusaika on merkitty erikseen jokaiseen tuotekorttiin verkkosivuilla. Erikseen tilattaville tuotteille on merkitty tuotekohtainen toimitusaika, joka vaihtelee 1-6 viikkoon. Mikäli tuote on väliaikaisesti loppunut varastosta suuren menekin takia, ilmoitetaan asiakkaalle tässä tapauksessa erikseen.

Kotiinkuljetuksen yhteydessä asiakkaan velvollisuus on tarkastaa kuljetusliikkeen läsnäollessa, että paketti ei ole vaurioitunut niin, että myös tilattu tuote on vaurioitunut. Tavaran vastaanottajan tulee pyytää kuljetusliikkeen edustajaa tekemään heti vahinkoilmoitus vauriosta. Tämä tarkoittaa kuljettajan merkintää rahtikirjaan sekä kuljettajan allekirjoitusta ja nimen selvennystä.

 

  1. Takuu

Tuotteisiin saattaa liittyä takuu, mikäli tuotteen valmistaja on sellaisen antanut. Takuuehdot ovat valmistajan määrittelemät. Takuu ei ole ergonomia.fi:n myöntämä eikä ergonomia.fi vastaa valmistajan antaman takuun perusteella virheestä, josta ergonomia.fi ei muuten kuluttajasuojalain 5 luvun nojalla olisi vastuussa.

  1. Tilauksen peruuttaminen ja tuotteen palautus

Vahvistettu tilaus on oikeus peruuttaa ennen kuin tuote on jätetty kuljetusliikkeen kuljetettavaksi ottamalla yhteyttä ergonomia.fi asiakaspalveluun info@ergonomia.fi tai Puh. 040 769 0111 Yhteystiedot löytyvät myös sähköpostitse lähetetystä tilausvahvistuksesta.

Asiakkaalla on oikeus palauttaa käyttämätön tuote 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautuksesta on sovittava aina etukäteen asiakaspalvelun info@ergonomia.fi tai Puh. 040  769 0111 kanssa.

Tuotetta ei saa ennen palautusta ottaa käyttöön ja sen tulee olla alkuperäispakkauksessa sekä olennaisesti samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa. Mikäli jonkin palautuksen kohdalla ergonomia.fi poikkeuksellisesti hyväksyy puutteellisen tuotteen palautuksen, veloitamme palautuksesta johtuneet välittömät kulut sekä vähintään 25 % tuotteen hinnasta.

Asiakas vastaa tuotteen palauttamisesta. Asiakas vastaa palautuskustannuksista silloin, kun tuote on toimitettu kotiinkuljetuksella (ja palautus vaatii kotoa noutamista tai rahtia) eikä sitä voida palauttaa tavanomaisesti postitse tai noutopisteeseen tuomalla.

Mikäli asiakas peruuttaa tai palauttaa tuotteen ehtojen mukaisesti, asiakkaan maksama kauppasumma palautetaan viimeistään 14 vuorokauden kuluessa tavaran palautuksesta.

Liitä palautuksen mukaan seuraavat tiedot:

Tilausnumero                                                                                                       

Tilauksen päivämäärä/vastaanottopäivämäärä

Nimesi

Osoitteesi

Puhelinnumerosi ja sähköpostiosoitteesi

  1. Ehtojen muuttaminen

Ergonomia.fi pidättää oikeuden muuttaa näitä ehtoja harkintansa mukaan ilmoittamalla siitä kotisivujensa ergonomia.fi välityksellä, uusien ehtojen tullessa voimaan välittömästi ilmoituksen jälkeen. Sinun on ennen tilaustasi tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

  1. Rekisteriseloste

Tässä verkkokaupassa noudatetaan Ergo-Forum Oy:n rekisteriselostetta.